Peynirin Faydaları Nelerdir?

Kahvaltı sofralarının vazgeçilmezi, böreklerin, poğaçaların parlayan yıldızı peynir, yoğun olarak tüketilen bir lezzettir. Öyle ki en çok tüketilen süt ürünlerinin başında peynirin geldiği iddia edilmektedir. Bunun en büyük kanıtı, neredeyse binlerce peynir çeşidinin bulunuyor olmasıdır. Peki peynir çeşitlerini bu denli ilgi çekici kılan nedir? Peynirin ilgi çekici yönünün sadece lezzetine bağlı olarak ortaya çıktığını söylemek mümkün değildir. Aşağıda yer alan “peynirin faydaları” incelendikten sonra, bu ilgi çekici yönün temel nedeni anlaşılacaktır.  

Peynirin faydaları nelerdir?

  • Peynir, dişlerin çürümesini önler: Malum diş çürükleri yetişkin çocuk ayırt etmeksizin hepimizin korkulu rüyasıdır. Herkes çürüklere yalnızca yoğun şeker tüketiminin neden olduğunu düşünmektedir. Oysa hiç şeker tüketmeyen ya da en düşük seviyede şeker tüketen kişilerde dahi diş çürüğü görülebilmektedir. Çünkü tüketilen gıdaların diş çürüğü üzerinde ne denli güçlü etkisi bulunursa bulunsun, çürüklerin en temel nedeni kalsiyum eksikliğidir. Peynir de “kalsiyum deposu” olarak bilinen bir gıda ürünü olması nedeni ile diş çürüklerine karşı ciddi bir direnç oluşturmaktadır.
  • Peynir, kanser riskini azaltır: Çağımızın en yaygın hastalığı kanserdir. Peynirin belki de en büyük avantajı kanser riskini azaltmasıdır. Peyniri düzenli olarak tüketmek, sabah kahvaltılarından peyniri eksik etmemek kanser riskinin azaltılmasını sağlamaktadır. Çünkü peynir içerisinde kanser oluşumunu önleyen linoleik asit bulunmaktadır.
  • Peynir, vücut ağırlığını dengeler: Çoğu kişinin peyniri diğer üç beyaz ile birlikte kara listeye aldığı, kilo aldırır korkusu ile peynirden uzak durduğu bilinmektedir. Ancak peynir, vücut ağırlığının korunmasını sağlayan yağlar içermektedir. Bu yağlar ile hem kilo dengesin sağlamak hem de sağlıklı bir hayata adam atmık mümkündür.
  • Peynir kemiklerin güçlenmesini sağlar: Çocuklarınız için kemikleri güçlendirecek gıda arayışında mısınız? Belki aradığınız tam da gözünüzün önündedir. Çünkü peynir, kalsiyum açısından zengin bir gıdadır. Bu sebeple de kemiklerin güçlenmesini desteklediği bilinmektedir. Özellikle hamilelik zamanında peynir tüketimine dikkat etmek oldukça önemlidir. Peynir tüketimi hemen her uzman tarafından özellikle önerilmektedir.

100 gram peynir, ortalama olarak vücudun günlük kalsiyum ihtiyacının yarısını, fosfor ihtiyacının da üçte birini karşılamaya yetecektir. Türk kahvaltı sofralarının ya da türk rakısı için hazırlanmış olan bir sofranın vazgeçilmez bir parçası olan beyaz peynirle sınırlı değil elbette peynir türleri. Dünya üzerinde binden fazla peynir çeşidi var. gün geçtikçe de bu çeşitlere yenileri ekleniyor. Bizim marketlerdeki peynir rafları da ithal peynirlerin gelmesiyle ve türkiyenin çeşitli yerlerinde üretilen peynirlerin piyasaya sunulmasıyla genişledikçe genişliyor. Peynir tüketimimiz‘de çeşitlilikle doğru orantılı olarak artıyor mu bilinmez. Ama peynir yaşa cinsiyete, özel sağlık koşullarına bağlık olarak herkesin değişik miktarda ama mutlaka tüketmesi gereken bir besin maddesi. Şimdi bu “ mutlaka” nınaçılımına, yani peynirin içerdiği maddelere ve yararlarına bakalım. Öncelikle, peynirin yapımında kullanılan sütün yağı, peynirin olgunlaşma süresinde yağ asitlerine parçalanır ve böylece yağ daha kolay sindirilebilen bir hal alır. Yağın da vücut için hem enerji kaynağı olduğu, hem de vücut ısısını kormaktaki en önemli etkenlerden biri olduğu düşünülürse, kalp ve damar hastalıkları olan insanlar hariç, peynirin herkes tarafından tüketilmesinin zorunlu olduğu görülür. Yine peynirin olgunlaşma döneminde parçalanan bir başka madde daha vardır: Protein. Parçalanan protein daha kolay sindirilir. Protein insan vücudunda hücre yapımı, onarımı ve enfeksiyonlarla mücadele için gereklidir.

PEYNİR NEKADAR SERTSE ,İÇERDİĞİ KALSİYUM VE FOSFOR ORANI DA O KADAR ARTAR…


Yalnızca sütün içerdiği laktoz, bir karbonhidrat türüdür ve peynirin yapımı sırasında laktoz asidine dönüşür ya da peynirin suyuna geçer. Bu da peynirin herhangi bir nedenden ötürü karbonhidrat alması sakıncalı olan insanlar için vazgeçilmezbir süt ürünü olmasını sağlar.
Peynirin içerdiği kalsiyum ve fosfor sert ya da yumuşak oluşuna göre değişir ancak 100 gram peynir, ortalama olarak vücudun günlük kalsiyum ihtiyacının yarısını, fosfor ihtiyacının da üçte birini karşılamaya yetecektir. Peynir ne kadar sertse, içerdiği kalsiyum ve fosfor oranı da o kadar artar. Kalsiyumun kemik ve diş gelişimi için ne kadar önemli olduğu düşünülürse, peynirde bulunan ve insan vücudu tarafından kolay kullanılabilen kalsiyumun önemi daha da iyi anlaşılır. Fosfor ise ancak kalsiyumla birlikte alındığında vücuda faydalı hale gelen bir mineral olduğundan, hem kalsiyum hem de fosfor içermesi nedeniyle de peynir, vücut için vazgeçilmez bir besindir. Peynirin vitaminyönünden değerli olmasını sağlayan B grubu vitaminlerdir. Ki bu vitaminler suda çözünme özelliğine sahiptir.

Diş sağlığının korunmasında da peynirin payı vardır. Yapısındaki kalsiyum fosfat sayesinde ağızdaki asit oluşumunu azaltır ve bu da dişlerin güçlenmesini sağlayıp diş çürümelerini engellemekte önemli bir rol oynar.

Gururla sunan WordPress | Tema: HoneyPress Dark SpiceThemes tarafından